Чому однакові PR-послуги коштують по-різному

Як правило, складно пояснити, чому PR-послуги оцінюються в ту чи іншу суму. PR-структури нерідко звинувачуються в невмотивованій завищенні вартості своєї роботи. Насторожують клієнта і “цінові вилки”: за аналогічні послуги різні PR-агентства просять абсолютно незрівнянні гроші. Чому?

За що платить клієнт

Спочатку розрахунок ціноутворення у сфері PR проводився наступним чином: до витрат компанії (зарплата співробітників, оренда і утримання офісу) додавалися необхідні кошти на розвиток бізнесу і прибуток акціонерів. В даний час у більшості розвинених країн світу вартість PR-послуг визначається вартістю погодинної оплати співробітників, які будуть задіяні у підготовці та проведенні того чи іншого заходу. Поступово і наші агентства починають вводити погодинну оплату праці. У залежності від кваліфікації та позиції співробітника в табелі про ранги вартість години його роботи оцінюється по-різному. Наприклад, година асистента менеджера по роботі з клієнтами московського агентства з першої десятки коштує приблизно 50 доларів, старшого менеджера – 100-150, керівника проекту або департаменту – 200-250. У деяких виняткових випадках можуть залучатися фахівці, оплата яких доходить до 350-500 доларів за годину. У ці ціни закладена не тільки оплата праці співробітника, але і прибуток агентства.

Коментує Віталій Кривенко, генеральний директор агентства “Михайлов і партнери”: “Бюджет будь-якого PR-проекту, який ми здійснюємо, ділиться на дві частини. Перша – оплата необхідних трудовитрат. Друга частина складається з прямих витрат на проект: вартість оренди залу, вартість необхідної дизайнерської і поліграфічної продукції і так далі. Наш клієнт бачить, скільки коштів іде на оплату трудовитрат фахівців агентства, а скільки – субпідрядним організаціям “.

Read more »

Епатаж як один з інструментів PR

Чому ми прагнемо до всього незвичайного? Чому наша пам’ять найкраще сприймає незвичайні епізоди, явища і образи? Можна скільки завгодно задаватися подібними питаннями – одне залишається фактом: чим яскравіше і індівідуальніше виглядає той чи інший об’єкт, тим більшої уваги він заслуговує у оточуючих. Чи це не першорядне завдання такої науки як зв’язки з громадськістю?

Заволодіти увагою, здивувати, іноді збентежити – і ось ваш клієнт зацікавлений у вас, у вашій справі і ваших ідеях. Грамотний підхід до такого явища як епатаж відкриває ціле море можливостей по залученню споживачів у коло своїх інтересів і поступово робить їх вашими постійними клієнтами.

Чому ми говоримо про «грамотному епатажі»? Тому що правильніше в будь-якому сенсі буде використовувати його саме як інструмент для залучення уваги до продукту або персони. Це спосіб заявити про себе і про свій бізнес, про своє існування, нарешті. У повсякденному ж практиці цим словом нерідко називають будь-які спроби відрізнятися від оточення, що деколи виглядає як самоціль, що не несе в собі глибокого змісту. У такому розумінні відсутня ідея, заради якої затівається епатажне поведінку.

Read more »

кітч , поведінка ,

PR спонсорство як інструмент

Навряд чи знайдеться серйозна фірма, байдужа до формування власного іміджу. Процес цей, як відомо, тривалий і трудомісткий. При цьому факт безперечний: назви фірм, які беруть участь у спонсоруванні культурних проектів, відомі всім і вимовляються з інтонацією особливої поваги. Такі імена завжди на слуху, і, як згодом виявляється, продукції цих компаній покупці довіряють більше!

Історично склалося так, що в усьому світі політика, економіка, комерція не можуть повноцінно та ефективно діяти і розвиватися без співпраці зі сферою культури. Співпраця культури та бізнесу – це конкретні справи, нерідко виходять за рамки основної діяльності промислових та комерційних фірм. Причому фінансова підтримка ними культурних установ або проектів – не завжди лише чистий альтруїзм. Дуже часто така діяльність задовольняє взаємні інтереси, в тому числі й інтереси фірми, пов’язані з перспективами її розвитку.

Співпраця бізнесу та соціально-культурної сфери багато різноманітними формами. Основні види – це доброчинність (безоплатна передача коштів), патронаж (довгострокове заступництво) і спонсорство. У статті 19 Федерального Закону “Про рекламу” спонсорство визначається як “здійснення юридичною або фізичною особою (спонсором) вкладу у вигляді надання майна, результатів інтелектуальної діяльності, надання послуг, проведення робіт в діяльність іншої юридичної або фізичної особи (спонсорується) на умовах поширення спонсорованим реклами про спонсора, його товари. Спонсорський внесок зізнається платою за рекламу, а спонсор і спонсорований – відповідно, рекламодавцем і рекламораспространителем “.

Read more »

імідж , спонсорство ,

Де прокласти межу між спланованою PR-акцією і благодійністю

Сьогодні більшість компаній приділяють значну увагу створенню власного іміджу. Для формування позитивної і привабливою структури наймаються високопрофесійні PR-фахівці, проводяться всілякі дослідження, розробляється маса концепцій і програм і т.д. На все це виділяються значні кошти, які повертаються високими рейтингами і стабільністю компанії.
Read more »

благодійність ,

Мерфологія PR-подій

Оскільки будь-яка подія носить імовірнісний характер, то воно може не трапитися. Одного разу ми готували конференцію, відкривати яку повинен був Міністр. Але його викликали в Білий будинок буквально за півгодини до передбачуваного відкриття. Хіба когось можна звинувачувати у цій ситуації?

Ні, так вийшло. Але ми рано засмутилися, бо наш Міністр все ж таки приїхав – не до відкриття, а трохи пізніше, тому що в цьому конкретному випадку плановане подія все-таки відбулося.

Скажімо так: якщо те, що ви задумали, все ж таки сталося – нехай з деякими відхиленнями від плану, – це велика удача, тому що завжди щось та трапляється. Через снігопад літак сідає не в Москві, а в Санкт-Петербурзі або Нижньому Новгороді, і ваш закордонний гість не встигає до церемонії. Напередодні прем’єри спонсорується вами вистави відбувається пожежа в приміщенні театру, і вода заливає декорації. Спортсмени не приїжджають на організований вами Кубок з-за несподівано загострилася політичного конфлікту … Одним словом, форс-мажор, тобто, як говориться в офіційних документах, обставини непереборної сили – сили провидіння.

Але є ризики, пов’язані і з більш земними причинами – з проявами «людського чинника». Наприклад, при підготовці будь-PR-акції складається технологічна карта, яка містить докладний перелік необхідних технологічних кроків. У подібні карти заноситься кілька десятків і навіть сотень (у залежності від складності заходи) пунктів. При цьому, на жаль, не можна на всі сто відсотків виключити, що ви або ваш співробітник не пропустить хоча б один із передбачених планом пунктів: не перевірить роботу мікрофона, повісить покажчик-стрілку у зворотний бік, у запрошенні переплутає корпус, в якому планується зустріч, вкаже в табличці для VlP-виступаючого не те по батькові, пропустить курйозну помилку в буклеті … Коротше кажучи, можуть відбутися все ті помилки, які ви можете уявити, і плюс всі ті, про які ви навіть не здогадуєтеся. Пара-трійка таких помилок поставлять під загрозу всі зусилля безлічі залучених до процесу підготовки заходу людей.

Read more »

-->




-->